Siirry pääsisältöön

Suunnitelma

Jokainen asia tapahtuu ajallaan ja Jumalan suunnitelman mukaan. Toisinaan voi olla vaikea ymmärtää, sitä, ettei Jumalan suunnitelman mene meidän suunnitelmien kanssa yksiin. Se mistä unelmoimme ja millaisella aikataululla unelmoimme asioiden toteutuvan, ei aina ole Jumalan salaisissa suunnitelmissa sama kuin meidän omissa suunnitelmissa.

Kun rukoilemme, meidän tulisi muistaa kolme asiaa Jumalan tavasta vastata meille, sillä Jumalan vastaukset toimivat liikennevalojen lailla.
Punainen: Ei
Keltainen: Odota
Vihreä: ole valmis

Toki Jumala ei vastaa meille niin, että välttämättä kuulisimme Hänen sanovan suoraan. Toisaalta Jumalan vastaus kasvattaa kärsivällisyyttä. Etenkin silloin , kun ymmärrätää, ettei asia todellakaan ole omissa käsissä.

Toisinaan ajttelen, että on ihana tuudittautua siihen luottamukseen ja ajatukseen, että Jumala pitää huolen omistaan ja että Hänellä on suunnitelma juuri minunkin varalleni. Jumala  suunnitelma toteutuu juuri silloin kun Hänen mielestään aika on oikea ja minä en voi siihen juurikaan vaikuttaa. Voin vain yrittää elää elämäänk Jumalan tahdon mukaan ja Häneen luottaen. 

Kaikella on siis oma aikansa ja paikkansa ja siihen asti voin vain olla kärsivällinen ja yrittää luottaa Jumalan suureen suunnitelmaan.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Hetki

"Päivä vain ja hetki kerrallansa..." Aika katoaa johonkin. Tunnen kulkevani sumussa päivästä toiseen väsymyksen kanssa. Yritän pitää itseni kasassa ja samalla tukea muita. Työnnän omat kipuni taja-alalle ja mietin tulevaa. Mitä minä haluan ja missä näen itseni? En tiedä enkä osaa vastata. Otan esille Raamatun. Nahkaiset kannet käden alla tuo lohtua. Se lupaus, etten ole yksin kannattaa minua. Tiedän jonkun näkevän minut sellaisena kuin olen, kaikkine kipuineni ja haaveineni. Kevät, lähetyvä toukokuu, minun kärsimykseni aika.  Tiedän Hänen kuulevan pienimmänkin huokaukseni, sillä mikään ei ole Häneltä salassa. Syvennyn sanan äärelle ja mietin miten olen tähän päätynyt. Miksi en minä? Miksi emme me?  Tässä hetkessä yritän toivoa, luottaa ja rakastaa. Rakastaminen on helppoa, mutta toivo on niin hauras, ettei luottamuskaan pidä sitä pinnalla. 

Pääsiäisyön taivas

Siinä minä istuin auton takapenkillä matkalla kotia kohti. Takana pitkä päivä ja aamusta iltamyöhään autossa istumista. Huvinsa kullakin, kun harrastuksia valitsee. Olisihan sitä toki voinut valita toisinkin, mutta mikäpä on sen parempaa kiertää Suomea ja nähdä toinen toistaan hienompia paikkoja. Autossa istuessani ja ikkunasta ulos katsoessani kävin mielessäni päivän tapahtumia. Aamulla oli liikkeelle lähdetty aikaisin, silloin oli vielä kylmä ja aurinko ei jaksanut lämmittää niin pakhoa, että ulkona olisi tarjennut olla ilman tunnetta, että jäätyy. Kuitenkin koin siinä hetkessäni olevani onnekas, sillä sain rakastamieni ihmisten kanssa sain tehdä matkaa omille juurilleni ja samalla omaan menneisyyteen. Ajoimme päivän aikana monen paikkakunnan läpi. Hyvin pitkälti maisema oli maalaismaisemaa. Matkan varrelta tunnistin vanhan kouluni. Siellä en ehtinyt viettämään kuin vuoden, mutta muistoja riitti siltä ajalta enemmänkin. Kävimme syntymäkunnassani ja samalla sain muistella ...

Keskeneräinen

Jospa olisin täydellinen. Kuvan kaunis ja kaikessa hyvä ja täydellinen. Oi jospa olisin parempi kuin muut. Jospa minulla olisi paljon ystäviä, jotka ihailisivat minua. Jospa olisin suosittu ja käntäisin katseita kauniilla vaatteilla. Jospa olisin  täydellinen ja voisin saada kaiken mitä haluaisin.  Kuullostaako tutulta? Välillä sitä toivoisi olevansa jotain muuta kuin oikeasti on. Sitä toivoo, että voisi olla täydellinen kaikessa ilman huolia ja murheita. Täydellinen, kuvan kaunis tai komea kuin prinssi, uusissa merkkivaatteissa. Sitä toivoo olevansa parempi kuin muut. Parempi, täydellisempi. Jos maailma olisi täydellinen, ei olisi sotia eikä maailmassa olisi hätää tai kurjuutta. Ei olisi tietoa nälän hädästä tai muista ongelmista. Kaikki olisi uutta ja hienoa. Ei tarvitsisi pelätä tai miettiä, että miltä sitä näyttää, sillä täydellisessä maailmassa kaikki olisi hyvin.  Mutta maailma, missä elämme ei ole täydellinen. On paljon hätää ja kurjuutta. On sotia ja pel...